FANDOM

SJEL to po norwesku DUSZA. Jej metafizyczność a zarazem realność odczuwa chyba każdy z nas - wyrazem tego staje się choćby wiara w jej nieśmiertelność oraz lęk przed jej utratą. To chyba pragnienie "nieśmiertelności" muzycznej sprawiło, że nazwa ta tak bardzo przypadła nam do gustu:))

Historia SJEL sięga korzeniami kapeli istniejącej od 1994 roku o nazwie EXHIBITION. To co jednak najważniejsze nastąpiło po 2004 roku. Właśnie od tego roku w różnych miejscach w całej Polsce mogliście usłyszeć i zobaczyć na żywo prawdziwe, drapieżne i żywiołowe oblicze SJEL jakiego przedtem nie znaliście!! W skrócie co się wydarzyło:

Rok 2004: MARIKA jako wokalistka SJEL. Nabieramy ostrego tempa. Spontaniczność i żywiołowość MARIKI (zwłaszcza na koncertach) sprawia, że zespół zyskuje na świeżości i dynamice w ogólnym wyrazie:). Ta zmiana była zespołowi potrzebna od dawna! Ten rok to okres tworzenia nowego materiału, intensywne próby, kilkanaście koncertów i Festiwali: ROCK TRANSMISJA - Gołdap (III miejsce), Muzyczny Most - Tczew (II miejsce), Malborski Przegląd Muzyczny, Mayday Rock Festiwal - Głogów, Muzyczne Rockowania - Mława.

Rok 2005: Zagraliśmy na kilkudziesięciu koncertach i festiwalach w całej Polsce. Wygraliśmy Małą Scenę w Jarocinie (Festiwal PRL) i wystąpiliśmy na Dużej Scenie dla kilkunastotysięcznej publiczności, otwieraliśmy XVI Festiwal Muzyków Młodej Białorusi BASOWISZCZA, Marika zaśpiewała na PRZYSTANKU WOODSTOCK utwór Bailando z zespołem AMETRIA, także w sierpniu zagraliśmy na HUNTER FEST w Szczytnie. Zostaliśmy również laureatem Festiwali ZGRZYTY i ROCKFEST w Białymstoku, doszliśmy do finałów III Malborskiego Przeglądu Muzycznego oraz studenckiego Festiwalu ROKK we Wrocławiu (II miejsce). Jesień to wspólne koncerty z zespołem HUNTER na ich trasie promującej najnowszy krążek T.E.L.I . A pod koniec roku w składzie zespołu pojawiły się 2 nowe osoby: KAZIK - na 2 gitarze oraz MARIUSZ VJ7 który zajął się wizualizacjami.

Rok 2006: W maju koncert SJEL z Jarocina pojawia się na Filmie Skansen - "Jarocin 2005". Jedziemy już jako gość na Festiwale ROCKFEST w Białymstoku oraz IV Malborski Przegląd Muzyczny. Dostajemy zaproszenie na gościnny udział w XVII Festiwal Muzyków Młodej Białorusi BASOWISZCZA 2006 gdzie występujemy z najlepszymi zespołami z Białorusi i po raz drugi zostajemy okrzyknięci jednym z najlepszych zespołów. Po raz kolejny zostajemy zaproszeni również na duża scenę HUNTER FEST (III edycja). Zespół Farben Lehre zaprasza nas pod koniec roku na koncerty podczas trasy z okazji ich XX-lecia istnienia. Trwają prace nad zmiksowaniem zarejestrowanego materiału.

Rok 2007: Rozpoczynamy 14 stycznia koncertem z okazji XV Finału WOSP w Białymstoku - świetna zabawa i jak zwykle rewelacyjne przyjęcie przez podlaską publiczość. Z początkiem roku Mariusz czyli VJ7 jako pierwszy i jak dotąd jedyny obcokrajowiec nawiązuje współpracę z grecką grupą artystyczną Spectraliquid skupiającą muzyków, twórców video i vj'ow z całego świata. W marcu gramy w Łodzi w Lizard King - festiwal Underground Scena Niezależna i zostajemy wybrani do rejestracji materiału na płytę-składankę z Festiwalu która ma się ukazać na jesieni. Rejestracja odbywa się w czerwcu podczas koncertu podsumowującego festiwal. W kwietniu Marika udziela wywiadu do Polskiego Radia w Nowym Yorku; zespół zostaje zaproszony do Płocka na Festiwal Rockowe Ogródki. W maju nagle i w tajemniczych okolicznościach opuszcza nas Sliwek. Zespół zasilają nasi starzy znajomi z KOP - Siwy i Tom-ek.

Skład zespołu: MARIKA - wokal, teksty, PAOLA - perkusja, SEBASTIANO - instr. klawiszowe, programowanie, SIWY - gitara basowa, TOM-ek - gitara, MARIUSZ VJ7 - wizualizacje, multimedia,

Więcej z Fandomu

Losowa wiki